Hoe het aanvraagformulier EagleBe invullen?

Print

Heb je werken gepland waarbij je genoodzaakt bent om tijdelijk het openbaar domein in te nemen  bvb. bij een verhuis, verbouwingswerken, parkeren werfvoertuig, plaatsen stelling op het voetpad, …, dan heb je een machtiging tot inname openbaar domein nodig.

Het formulier bevat 5 delen: Algemeen, Periode, Locatie, Contact en Bevestiging.

Op deze pagina leggen we in detail uit hoe je het aanvraagformulier moet invullen.

Het is belangrijk om deze volgorde te respecteren en alle verplichte velden in te vullen (aangegeven door een asterisk).

Stap 1: Algemeen

Kies een type inname. *
Er is keuze uit verschillende types inname. Maak uw keuze uit één van deze types, indien niets past, selecteer “Andere”.

 

Omschrijf de inname. *
Geef een korte beschrijving over wat er zal gebeuren (max 400 karakters) .

Enkele voorbeelden:

  • Container op parkeervak + gedeelte van de weg
  • Verhuis (vrachtwagen + verhuislift)
  • Afbraak torenkraan, er zal een telescopische kraan in het midden van de weg staan
  • Plaatsing stelling + 2 werfvoertuigen

 

Wenst u de nodige signalisatie te laten plaatsen door het gemeentebestuur? *

Bij inname van parkeerplaatsen kan er beroep gedaan worden op het gemeentebestuur voor het plaatsen van verkeersborden. Indien u hier gebruik van wilt maken vinkt u Ja aan.

Voor deze plaatsing wordt een forfaitaire vergoeding van 100 euro aangerekend.

 

Betreft deze aanvraag een signalisatievergunning voor GIPOD werkopdracht?

Deze vraag is enkel voor nutsmaatschappijen/aannemers die reeds een GIPOD-ingave hebben gedaan.

Zij kunnen de gegevens van hun GIPOD-ingave ophalen door het vakje aan te vinken, en het GIPODid in te vullen.

Een overzicht van alle GIPOD-ingaves vindt u op www.hinderinkaart.be.

 

Uw eigen referentie

Optioneel kan u een eigen dossiernummer of kenmerk invullen.

 

Bijlage

Extra informatie (vb. signalisatieplan) betreffende de inname kan hier geüpload worden als jpg, png en PDF tot max 5MB.

Stap 2: Periode *

Een aanvraag moet minstens 10 kalenderdagen voor de startdatum van de inname aangevraagd worden. (Indien dit niet mogelijk is dient u bij type inname te kiezen voor Spoedprocedure. Deze kan aangevraagd worden tot 5 kalenderdagen voor de inname, mits betaling van een administratieve kost van 25 euro. Gelieve in dit geval bij Algemeen/Omschrijf de inname, een duidelijke omschrijving van de aanvraag in te vullen).

 

Klik op datum start inname en einde inname om de juiste start- en einddatum van de inname te selecteren in de kalender. Selecteer eerst de startdatum en dan pas de einddatum. De datums worden automatisch ingevuld als de eerst mogelijke dag van inname.

 

Het start- en eindtijdstip worden automatisch ingevuld maar kunnen ook manueel aangepast worden door hierop te klikken en het gewenste tijdstip in te geven.

Stap 3: Locatie *

Adres

Om de Locatie van de inname weer te geven maken wij gebruik van het (dichtstbijzijnde) adres.

Straat : Begin met typen, er wordt direct een lijst getoond met overeenkomstige straten, en klik op de juiste straatnaam.

Huisnummer : Begin met typen, er wordt direct een lijst getoond met overeenkomstige huisnummers, en klik op het juiste huisnummer. Indien het gewenste huisnummer niet in de lijst staat, kiest u het dichtstbijzijnde huisnummer, of u zoomt op de kaart manueel in met “+”.

 

Teken de inname

Op basis van de straat en adres van de inname, wordt een kaart getoond. Deze kaart is ingezoomd op het ingegeven adres en toont alle geplande innames tijdens uw geselecteerde periode. Deze geplande innames betekenen een potentieel conflict en zijn soms een reden om uw aanvraag niet goed te keuren.

 

De ingenomen zone kan dan ingetekend worden op verschillende manieren:

  • Plaats een zone: Een rechthoek met de opgegeven afmetingen. Je kan de rechthoek draaien in de gewenste richting.
  • Teken een zone: Een polygoon met vrije vorm en afmetingen. De polygoon wordt gesloten met een dubbelklik of door te klikken op het startpunt.
  • Teken een lijn met buffer: Een lijn met daarrond een bufferzone met opgegeven grootte.
  • Import GPX: Hier kan een GPX bestand worden toegevoegd om de zone in te tekenen met rond de route een buffer met opgegeven grootte (handig voor bv wielerwedstrijden)
  • Verwijder: Hier kan je ingetekende zones verwijderen door deze aan te klikken (per zone of alle zones)

OPGELET !!! Teken de inname zo juist mogelijk. Op basis van de ingetekende oppervlakte wordt het te betalen bedrag berekend. 

Een uitgebreid overzicht van de verschillende manieren wordt gegeven in het artikel 'Hoe teken ik een zone in?'

 

Geef meer details over de hinder van deze inname

Hier kan meer info gegeven worden over de hinder die de inname zal veroorzaken op het voetpad/berm, fietspad, parkeerstrook en rijbaan. Dit zijn dynamische vragen dewelke meer opties geven naargelang deze van toepassing zijn.

Daarnaast kan ook meegegeven worden of een halte van het openbaar vervoer belemmerd wordt. Ten slotte kan ook nog een korte beschrijving van de hinder worden meegegeven ter verduidelijking (max. 400 karakters).

 

Hier moet minstens 1 vorm van hinder (voetpad/berm, fietspad, parkeerstrook, rijbaan) worden aangegeven om verder te kunnen.

Stap 4: Contact *

Hier worden de contactgegevens van de aanvrager ingevuld. De aanvraag kan gebeuren als particulier, bedrijf, vereniging of gemeentelijke dienst en zal naargelang andere contactgegevens verwachten. Indien een gebruiker aangemeld is met een EagleBe-account (gratis aan te maken via https://app.eaglebe.com/auth/start) worden zijn contactgegevens automatisch ingevuld.

 

Hier kan men ook de contactgegevens van de verantwoordelijke signalisatie, opdrachtgever en verantwoordelijke aannemer ingeven indien verschillend van aanvrager.

Opgelet : Indien u werken uitvoert in opdracht van een organisatie die van vrijstelling geniet, gelieve deze dan in te vullen als opdrachtgever, zodat wij weten dat er geen betaling nodig is.

Stap 5: Bevestiging *

 

Uw aanvraag is nu klaar om in te sturen. U moet enkel nog akkoord gaan met de algemene voorwaarden van de gemeente en de privacy voorwaarden van EagleBe.

Daarna kan u de aanvraag verzenden en krijgt u een bevestigingsmail met daarin een overzicht van uw aanvraag.

Andere tips en veelgestelde vragen

Heb je nog een andere vraag over het EagleBe-invulformulier? Op de helpdesk van Eagle vind je meer informatie.

Administratief centrum

Telefoon
013 390 590

Openingsuren en sluitingsdagen

(01/07/2019 tot en met 31/08/2019)
Openingsuren
1 jul 2019 tot 31 aug 2019
ma
-
di
-
wo
-
do
-
vr
-
Openingsuren
ma
-
di
-
wo
-
-
do
-
-
vr
-
-
Checking status
Checking status
Sluitingsdagen

Nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws uit Lummen in je inbox