College van burgemeester en schepenen / Vast bureau

Het college van burgemeester en schepenen – ook wel schepencollege genoemd –  is  het orgaan dat belast is met het dagelijks bestuur van de gemeente. Het college bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voor en voert de beslissingen van de gemeenteraad uit. Het vast bureau is belast met het dagelijks bestuur van het OCMW en doet hetzelfde voor de OCMW-raad.

Sinds het decreet lokaal bestuur in werking trad op 1 januari 2019 zijn het college en het vast bureau samengesteld uit dezelfde personen.

Luc Wouters
burgemeester (CD&V)
Boogbosstraat 31, 3560 Lummen
luc.wouters@lummen.be
Bevoegdheden: veiligheid, burgerzaken, leefmilieu en openbare ruimte

Rita Moors
eerste schepen (N-VA)
Kapelstraat 21, 3560 Lummen
0475 37 13 08
rita.moors@lummen.be
Bevoegdheden: economie, mobiliteit, toerisme en personeel in samenwerking met de burgemeester

Wim Vangeel
tweede schepen (CD&V)
Goerenstraat 13, 3560 Lummen
wim.vangeel@lummen.be
Bevoegdheden: vergunningenbeleid en ruimtelijke ordening, wonen, erfgoed, patrimonium, landbouw, ICT, facility en jeugd

Dirk Snyers
derde schepen (CD&V)
Toekomststraat 6, 3560 Lummen
dirk.snyers@lummen.be
Bevoegdheden: cultuur, evenementen, financiën, erediensten en onderwijs

Romi Soors
vierde schepen (CD&V)
Onze-Lieve-Vrouwstraat 29, 3560 Lummen
romi.soors@lummen.be
Bevoegdheden: sport, bibliotheek, communicatie en ontwikkelingssamenwerking

Heidi Lamotte
vijfde schepen (CD&V)
Meldertsebaan 127/A, 3560 Lummen
heidi.lamotte@lummen.be
Bevoegdheden: zorg, welzijn, sociale zaken en Voorzitter Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst

Bijkomende informatie met betrekking tot de vergaderingen van het schepencollege en het vast bureau vind je terug in een speciale raadpleegmodule waarnaar je hieronder kan doorklikken. Zo vind je daar na de vergadering een lijst met de genomen beslissingen en een korte omschrijving.

Schrijf je in en ontvang het laatste nieuws uit Lummen in je inbox