Op zoek naar een nieuwe uitdaging in 2026?
Lummen is een groene en dynamische gemeente met 15.000 inwoners gelegen in het hart van West-Limburg. Onze gemeente biedt veel mogelijkheden om te ontspannen, te wonen en te werken. Daardoor trekken wij zowel jonge gezinnen als ondernemingen aan. Wil jij mee verder bouwen aan onze gemeente?
We zijn voor de personeelsdienstdienst op zoek naar een:
Afdelingshoofd personeel
Niveau A1a-A2A-A3a • contractueel • voltijds • masterdiploma of gelijkwaardig
Ben je gepassioneerd door mensgericht beleid en wil je bouwen aan een sterke organisatiecultuur? Dan ben jij misschien de nieuwe trekker van onze personeelsdienst. Als afdelingshoofd geef je leiding aan een team van vijf medewerkers, maak je deel uit van het managementteam en werk je rechtstreeks onder de algemeen directeur.
Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitwerking én opvolging van een strategisch en integraal personeelsbeleid. Zo draag je bij aan een professionele, warme en wendbare organisatie waar medewerkers kunnen groeien.
De functiebeschrijving kan je hier vinden.
📚Profiel
- Je beschikt over een masterdiploma of een diploma dat toegang geeft tot niveau A.
- Je hebt relevante ervaring binnen HR-beleid of kan sterke affiniteit aantonen met strategisch personeelswerk.
- Je bent een verbindende leidinggevende met visie, verantwoordelijkheidsgevoel en een focus op samenwerking.
Aanbod
- Een voltijdse functie in een 38-urenweek.
- Een flexibele en aantrekkelijke verlofregeling (min. 31 verlofdagen).
- Diverse extralegale voordelen: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, fietsvergoeding, 2e pensioenpijler, fietslease en Pluspas-voordelen.
- Gratis bibkaart én zwembeurten in ons eigen zwembad dat op wandelafstand van je bureau ligt.
- Mogelijkheid om tot 10 jaar relevante ervaring uit de privésector of zelfstandige activiteit te laten meetellen in de loonberekening.
- Een aantrekkelijk loon volgens barema A1a–A2a–A3a (€ 3.864,35 – € 6.800,20 bruto).
Een loonberekening op maat kan opgevraagd worden bij de personeelsdienst.
📬Iets voor jou? Solliciteer dan snel!
Bezorg ons uiterlijk op 23 december 2025 je sollicitatiebrief, CV en kopie van je diploma aan het College van burgemeester en schepenen via sollicitaties@lummen.be.
Enkel volledige dossiers worden weerhouden.
De selectieprocedure bestaat uit:
- een schriftelijke proef en interview op 19 januari 2026,
- gevolgd door een psychotechnisch onderzoek op 26 of 27 januari 2026.
Kandidaten moeten 60% behalen op het totaal en minstens 50% op elke afzonderlijke proef. Voor het psychotechnisch onderzoek moet je geschikt bevonden worden.
Meer info?
Personeelsdienst — 013 390 430 • personeel@lummen.be • www.lummen.be/vacatures